Fotboll, Bandy och Dans

Först av allt vill jag säga att jag tycker att det är bra att mina barn håller på med fotboll, bandy och dans.
Jag uppmuntrar och berömer och kör dem med glädje både hit och dit för att de ska kunna vara med på de aktiviteter de själva väljer.

Menibland kan jag bli lite trött på att småkillar alltid ska få sådana dåliga träningstider. Ofta är det sena kvällar, tidiga mornar och nästan alltid på helgen då man vill vara hemma och ta det lite lungt.
Men det kanske är just det som sållar agnarna från vetet.

W har jazzdans på torsdagar 16.30 och det blir alltid lika stressigt att hinna även om jag försöker gå lite tidigare från jobbet. Han har bandy på lördagar vid 10 och fotboll på söndagar klockan 11.
Bubba har fotboll på fredagskvällarna mellan klockan 18.30 och 20.00 och sen så har han bandy på lördagsmornarna klockan 9. Det tillkommer även matcher och tuneringar i de olika sporterna.
 Detta är vinterschemat, men på sommaren är det ingen bandy i och för sig men däremot fler fotbollsträningar och cuper.
Till våren ska W börja dansa två gånger i veckan och Bubba en gång. Det ser de fram emot. 

 Jag hoppas inte att någon därute tror att det är jag som tvingar dem att dansa, det skulle jag aldrig göra. Jag brukar säga till dem att det absolut viktigaste med det man gör (oavsett vad det är) är att man har roligt och känner dig väl till mods. Känner man inte så kan man likaväl lägga av och testa något annat istället.

Livet är för kort för att ha tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback