Kvartsamtal

Var och dansade igår.

Det var sista träningen för denna terminen och en sammanslagning av
latin- och standardträningen. Vi fick fylla i ett frågeformulär som handlade om hur vi hade upplevt denna terminen, vad vi tycker att vi ska bli bättre på, vilka resultatmässiga mål vi har inför 2006,
hur mycket vi tränar nu och hur mycket tid vi har tänkt att lägga i framtiden.
Sedan var det mest friträning och de olika paren kallades in på kvartsamtal (Jag minns knappt när jag var på ett kvartsamtal som gällde mig själv senast).
Tränarna tyckte att vi hade bra och rimliga mål inför nästa år. De tyckte även att vi var fokuserade på träningarna och sög åt oss allt som de tog upp under lektionerna. De sa också att de tyckte att vi hade gjort bra ifrån oss på tävlingen och det kändes roligt tyckte jag.

Vid 20:10 gick vi över till drop-in kursen och dansade samba och cha-cha.
Det är alltid lika roligt att vara med på den klassen. Vi gick igenom några gamla turer och det var bra för det var en tur i samban som jag hade noll koll på.
Ibland blir det som kortslutning i min hjärna, jag fattar ingenting, jag känner mig helt förvirrad.
Men LS bara skrattade åt mig och frågade om även jag hade nått minne av att detta hade hänt förut.
Ja, eventuellt någon enstaka gång, svarade jag och då skrattade han ännu mer (sanningen är att detta förekommer ganska ofta när vi lär oss en ny tur, men det brukar gå över ganska fort).
Sen visade han mycket noga exakt hur stegen skulle vara och vips så föll polletten ner.

På söndag är det teknikträning.
Då hoppas jag att vi fortsätter med Paso Doblen och att jag får dansa tjej denna gången.

På lördag är det salsa på Caliente men jag har inte bestämt mig om jag ska gå än eller inte.
Är sugen men jag får höra med mannen först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback