Pulka är kul, även för vuxna

Idag på morgonen frågade W om vi skulle gå ut och åka pulka.
Självklart ska vi det, svarade jag och hoppade i termobyxorna och resten av vinterkläderna.
När vi skulle gå tog W och Bubba var sin skärtlapp och jag tog pulkan. Då tittar W på mig som om jag var knäpp och frågade om jag också ska åka. Självklart ska jag det, svarade jag, det är ju döroligt.
Sen var jag tvungen att fråga honom varför han undrade jag brukar ju åka pulka varje vinter.
Hans svar blev att det inte var särskilt vanligt att föräldrar åkte med sina barn, de står mest och tittar på. Vilken tur för dig då att du har en sån cool mamma, sa jag och då svarade W: Ja, det är väldigt tur.

Tänkte på det han sa när vi var och åkte. Det var faktiskt bara jag som åkte av de vuxna,
resten stod och tittade på och frös. Jag tror nog att de också ville åka fast de vågade inte, en del tror ju att man inte kan ha roligt och vara lite barnslig när man är vuxen.

Nä, jag är som jag är och tänker fortsätta med det tills näsan ramlar av, livet blir så mycket roligare då.

Ett gott nytt år önskar jag alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback