COGITO ERGO SUM

En slända lever blott en dag.
Jag lever något längre, jag.

Vem tippar tid som förestår:
Kanhända blir jag hundra år!

Men lika naken som jag kom
till varat ska jag vända om.

Till vad? - Till det som inte är.
Ack, många vänner har jag där.

Dock vet jag inte hur det blev
för dem. De skriver inga brev.

Betynger ingen låda gul
ej ens till nyår eller jul.

De döda tiger med sin död.
Vi håller upp vårt liv som stöd.

Jag ser en lam - han sitter still
och tänker alltså är jag till.

Men sländan då - sen frågar jag,
som blott är till en enda dag:

hon tänker ej. - Kanhända finns
hon endast i mitt ögas lins?

'Nils Ferlin'

Kommentarer
Postat av: porjusgrabben

tACK SÅ VÄLDIGT MYCKET.
vI KOMMER VÄL ATT LÄSA VARANDRAS TANKAR OCH FUNDERINGAR I FRAMTIDEN
SKÖT OM DIG
FARBROR b


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback