Det snöar ute...

Låg i sängen i morse och mornade mig då W kommer in i rummet och säger:
-Mamma det snöar ute.
Jag blev stel av skräck, hoppade upp ur sängen och till min stora glädje konstaterade jag att det var snöblandat regn med en övervägande del av regn.
Missförstå mig inte nu för jag älskar snö, men eftersom jag arbetar som miljövärd så har jag även hand om snöröjningen i det område jag sköter. Det är väl i och för sig ganska skönt att skotta och ploga men idag hade jag bara ingen lust, jag hade bestämt redan igår att jag behövde ha en lugn och skön dag hemma för en gångs skull.

Nu har det slutat snöa och regna och är bara grått ute, ett deprimerande väder tycker de flesta. Jag brukar tänka på att solen faktiskt skiner ovan molnen, och då blir i alla fall jag lite gladare.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, en clementin och några pepparkakor och tänka på att det snart är den underbara julen här. Jag längtar.


Kommentarer
Postat av: pappa B

Go morgon, eller snart go middag Rumbadrottningen
Hur blir det med dansen runt granen, blir det rumba eller hip hop? *S*
Jag är också lat idag. Har inte bildat något än men kommer nog under dagen/kvällen med tomtar och troll, kanske.
Jag tror att vi får en vargavinter i januari/februari som tack för den fantastiskt fina höst vi begåvats med.
pappa B


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback