Mardrömmar

Min älsta son W var helt förtvivlad härom kvällen när han skulle gå och lägga sig.
Han hade under dagen, och säkert innan också, läst tidningen Metro i skolan. I den stod det tydligen om någon som hade tatt död på sina barn, frun och sedan sig själv med en kniv.
W hade blivit så påverkad av detta så att han var livrädd för att somna, han kunde inte sluta tänka på det han hade läst.
Vi fick lova att låta det vara tänt i hallen, han fick sitta uppe hos oss länge och sedan så låg mannen hos han tills han hade somnat. Vi lovade även att om han vaknade på natten så kunde han komma in och lägga sig i våran säng.
I flera dagar nu har W haft ont i magen till och från varit nedstämd och haft lätt att börja gråta.
Det måste vara fruktansvärt att upptäcka att världen är en sån eländig plats och att människor gör så hemska saker. Jag undrar vad för tankar som rör sig i hans huvud, han har svårt att förklara vad han tänker på nämligen. Han försöker men det är nog svårt att sätta ord på alla känslor och tankar när man är nio år.

Kommentarer
Postat av: pappa B

Har vid ett flertal tillfällen sett hur min lille son "Skogarnas konung" 8 år,har tagit åt sig åt en del saker som han sett på nyheterna (alltid tillsammans med någon av oss) eller har hört andra berätta i skolan. Det är banne mig inte lätt i dagens läge för en liten människa att förstå sig på allt elände som sker. Inte ens jag, en gammal berguv, förstår alla gånger. Det är bra att gubben kryper ner och ger honom trygghet, det mår den lille W mycket bra av.
Natti pappa B


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback