Nu är det allvar...

Jag tog ett stort beslut idag, efter viss påtryckning av min danslärare (LS), och det var att ställa upp och tävla, i en danstävling som arrangeras av GED, om 3 veckor.
Jag och min nyfunna danspartner PK ska tävla i E-klassen för vuxna och då dansar man Modern Vals och Cha-Cha-Cha.
Efter en grundlig genomgång av vilka klädregler som gäller och lite annan praktisk information insåg jag att jag var tvungen att köpa en svart kjol som slutar en bit nedanför knäna, en topp, svarta trosor och ännu ett par nya skor, svarta skulle det vara. (Bilder kommer senare) 
 Det är inte bara roligt att dansa det är dyrt också.
Bad LS att fixa en skiva med cha-cha låtar så att jag kan träna hemma, han lovade att fixa det så snart som möjligt. Jag och PK ska träna som tokar nu så att vi blir samdansade.
Jag är jättenervös redan nu...

Dansade med mina nya röda skor idag på teknikträningen och salsan, ett mycket bra köp tycker jag,
de var både bekväma, stabila, lätta att dansa med och döläckra.
Synd att jag inte kan ha dem att tävla i.



Kommentarer
Postat av: sandra

Heej, jag dansar också :) På lazars och danshuset, men iaf, tänkte ifall du kunde tipsa om massa bra danslåtar (latin, chacha, rumba, samba osv..) ? :) snälla (A) kram / sandra

2006-02-28 @ 20:40:25
Postat av: rumbaqueen

Hej Sandra, roligt att du också dansar. Är det bra tränare på Lazar? Jag ska fixa några bra låttips till dig men det får bli när jag kommer hem från skidåkningen. Hej så länge.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback