Tårar i rabatten

Idag på jobbet rensade jag bort allt det gamla i en av perennrabatterna
då jag på
radion hör ett inslag om Tille.
Tille är en liten kille på 6 månader som har en obotlig sjukdom som heter Epidermolysis bullosa
Vid den allvarliga formen son Tille har (Herlitztypen) föds barnet ofta med utbredda hudavlossningar som liknar de vid en brännskada och på grund av vätskeförluster och infektioner är risken för tidig död stor.
Medellivslängden för barn med diagnosen Herlitz är 6–8 månader.
 
Jag blev så gripen av inslaget så att jag bara satte mig rakt ner i rabatten och grät.
Självklart snuddade mina tankar på om mina egna barn skulle tas i från mig men bara tanken
på det gör för ont att tänka. Jag vet inte om och hur jag skulle kunna fortsätta mitt liv om det hände mig.

Jag är mycket imponerad av hur starka Tilles föräldrar verkade vara och hur de tog tillvara på varje sekund med honom. Jag hoppas att deras liv blir bra när allt är över och att de har styrkan att gå vidare.

Läs mer om Tille här.

Kommentarer
Postat av: Lindansaren

Ja, herregud..... Styrka åt honom och hans. Och må vi andra fatta vår enorma lycka i livet!

Postat av: godisen

Sååå hemskt, verkligen!

2006-04-20 @ 05:00:55
URL: http://godisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback