Dansande kräftor?!?

Igår var det latinträning igen.
Det är skönt att terminen har kommit igång så att vi får träna mer regelbundet för sommarens bristfälliga träning har gjort att vi lätt slarvar med viktiga detaljer.
 
Igår dansades det cha-cha och rumba och nu känns det som stegen i de nya koreografierna börjar sitta och vi kan börja tänka på tekniken mer. Vi ska boka in lite privatlektioner i de flesta av de tio danserna för att få ordentlig hjälp med vad just vi ska tänka på.
 
Vi var även med på drop-in kursen och dansade lite vals och quickstep.
Efter träningen pratade vi om kräftskivan som vi har tänkt ha nästa helg. PK har lovat att fixa fram kräftor till ett bättre pris och jag har ställt min lägenhet till förfogande.
Men jag har aldrig haft en kräftskiva och har bara varit på en i mitt långa liv så jag vet inte riktigt vad som hör till, vad det är som måste finnas på bordet förutom kräftor och snaps.
Eller, det kanske är det enda som behövs?

Efter dansen skulle de andra till Henriksberg för att dansa salsa men jag hade redan bestämt mig för att tillbringa kvällen med mannen så jag passade denna gång.
LS erbjöd sig att köra hem mig, snällt av honom, men jag hade egen bil så jag avböjde den skjutsen. Han fick en kram som tack för att han hade frågat, han brukar nämligen inte köra sina ’elever’ hem.
Jag får väl hoppas att han betraktar mig lite som en vän och inte bara elev. Vi har ju ändå känt varandra ett bra tag och både varit och badat, ätit räkor och gått ut och dansat tillsammans.

Jag måste också berätta att igår hade vi prisutdelning på mitt jobb.
Det var kretsloppskontoret som hade anordnat en tävling i vem som hade stans bästa soprum och det blev ett av de soprummen (miljökullarna) som finns i det området där jag jobbar.
Stolta blev vi såklart och det är roligt att den tid och det arbete jag lägger ner på att informera hyresgäster om sortering och att hålla rent och snyggt i soprummet ger resultat.


30707-173



Kommentarer
Postat av: Tessan

Åhå.. så du ska också ta privatlektioner? Vad skoj. Själv åker jag ner på måndag och har 3 timmar per dag till på fredag.. börjar bli lite nervös *ler*

Postat av: rumbaqueen

Privatlektioner är alltid kul. Man lär sig så otroligt mycket. Jag ska dock inte ha några med LS som du ska så jag är lite avis på dig. Ska försöka klämma in nån privat salsalektion med honom senare i höst. Vi kanske ses på dansskolan nästa vecka då, ska hålla mina ögon öppna.

2006-08-25 @ 10:43:01
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se
Postat av: Mie*

Inte illa att få diplom! Tack för titten här inne o välkommen in till mig!

2006-08-25 @ 16:58:56
URL: http://teobok.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Vilken fantastiks länksamling du har....snyggt!

2006-08-25 @ 19:18:56
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback