Min favoritlunch

Jag älskar sushi.

Det är den perfekta lunchen. Man blir lagom mätt och så känner man sig hälsosam också.
Det är även den perfekta panikmaten att äta när man är sen från jobbet och inte hinner slänga ihop något hemma innan träningen. 
Som sagt man blir precis lagom mätt och kan träna utan att få håll eller känna sig slö, som man gör ibland efter middan.
Det finns en massa bra
sushiställen i Göteborg och en av mina favoriter är den som ligger bredvid frölunda torg. Där gör dom lagom stora bitar och inte klossar som det är på en del andra ställen.
Det absoluta favorit pålägget på mina nigiri är tonfisk men laxen skippar jag helst.
Som lunchställe brukar jag besöka Bizen som ligger en liten bit ifrån mitt jobb, där serveras det också grymt god sushi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback