Skåne

I söndags åkte jag och barnen till skåne dit min storebror emigrerat efter att ha träffat kvinnan i hans liv.
Nu bor dom och deras son i ett litet trevligt hus bland skog och åkrar en bit utanför Hörby.
Vi hade det trevligt och tog det väldigt lungt.

    

En del hoppande på deras stora studsmatta blev det dock och en badtripp till havet.
Jag som alltid har fått för mig att deras hus låg mitt i skåne blev lite förvånad när det bara tog 15-20 minuter att köra till havet. Vi badade i Hanöbukten och det var en enormt lång sandstrand.
Det var även grymma vågor där, ½ - 1 meter höga fasten det bara fläktade lite.
För att få såndana vågor hemma på smitten ska det blåsa rejält mycket och då är det ju inte en enda Göteborgare som får lust att bada. 




Igår när vi kom hem åkte jag nästan bums till Liseberg och var med och dansade rumba cha-cha och salsa. Det var kanonkul.
Idag ska jag, mamma, brorsan,Johan och några fler till packhuskajen och kolla på squaredansuppvisning, dricka öl och dansa bugg eller vad det nu blir för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback