Ändrade planer

Det blev ingen salsa igår.
Jag fastnade hos LS med indisk
hämtmat, lite rött och filmen 'Finding Neverland'.
Det var helt ok.
En lugn, skön och inte så sen kväll blev det i alla fall.

Idag är mannen med W på hans första badminton-tunering. Det ska bli roligt att få höra hur det gick.
Jag skulle följt med Sam på bandyträning med vi bestämde oss för att hoppa över denna gång.
Isen är nog mer som en sjö när det är 9 grader och ymnigt regn ute.

Imorgon är det avslutningsuppvisning för barnens dans, det ska bli kul att få se hur mycket de har lärt sig denna terminen. Jag blir alltid så himla överraskad över hur duktiga de är på att dansa.
De har liksom rytmen i kroppen.


Jag är lite bedrövad för tillfället, jag fick nämligen tillbaka en känsla jag inte har haft anledning att känna på säkert 10-12 år.
Känslan av att vara betvivlad.
Att känna att jag inte längre kan göra, säga, tycka, känna som jag vill.
Att jag måste anpassa mig och hålla tillbaka den jag är.

Kanske känslan försvinner snabbt, kanske tar det längre tid. Det beror lite på hur de närmsta dagarna blir.

Kommentarer
Postat av: pappa B

Hej dansdrottningen!
Nu är gubben tillbaka i bloggens värld. Jag hoppas att du tittar in någon gång. Nu har "Skogarnas konung" fått en egen blogg och det skall bli roligt att se om han får ut några av alla sina funderingar.
Kul att W lirar badminton. Jag skulle ha varit nere på Alelyckan och fotografert, men fick åka på annat uppdrag.
dansa vidare och glöm inte att sväva in hos mig.
Och känslan den har du allt kvar. Den kanske bara har tagit en liten paus, så här inför allt julstök som väntar *S*
Kram
pappa B

2006-12-03 @ 13:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback