Fest hela natten

Efter att ha fått det onda ögat för att jag inte serverade med drinkar i duschen skärpte jag till mig och var en superupp-passerska långt in på natten. Jag fick även svära på att jag nästa gång situationen uppstod inte vara så 'pryd' utan bara kliva in och servera. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Kvällen började hemma hos Lilla M och efter en del glöggdrickande och skumtomteätande gick vi över på den ädla drycken
vodka. Flaskan tog slut vid tretiden efter en hel del djupa diskussioner om homosexualitet, vänskap, om att bejaka sin kvinnliga/ manliga sida och några andra av livets små och stora frågor.
Jag får nog fortsätta en del av dem, med berörda personer,  i nyktert tillstånd, för det sägs en sån massa saker när man är lite slirig, som borde sägas utan alkoholens inverkningar.

 Eftersom spriten var slut och musiken stängdes av helt drog Mary K, Toastmastern, LS och jag vidare till Park Lane. En av oss har det som sitt andra hem så vi slapp stå i kö utan kunde bara glida in.
Skönt, för kön var lååång.
Väl inne dansades och röjdes det och när klockan blev stägning knallade vi till BK för att få oss lite nattamat, eller ska jag säga frukost. Hem kom jag vid halv sju och efter att ha sovit bara nån timme vaknade jag upp av att hela sängen gungade, ugh för att bli sjösjuk i sin egna säng.
Jag som hade blivit medbjuden på båttur vid 12 idag tänkte snabbt om och passade denna gången.
Det var nog bäst för alla, jag tror ärligt talat inte att jag skulle tillfört så värst mycket i en båt som gungade mer än min allt för varma säng.
Jag och familjen fick i alla fall ett nytt erbjudande om en tripp med båten, vid valfritt tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback