Kjellvander

Ja, vad säger man…
Det var så jäkla bra att jag fick rysningar i kroppen stundtals.

Konserten var på
Storan och började med att Maia Hirasawa, som är en av medlemmarna i Hello Saferide,
kom in och spelade några av sina egna låtar.
Jag har aldrig hört henne med bestämde mig på studs att när hon släpper sin skiva i mars, ska jag köpa den direkt.
Efter henne spelade Hello Saferide och det var också en helt sanslöst bra.
Underbara melodier, trevligt mellansnack som presenterade nästföljande låt och riktigt bra texter
(jag gillar ju att lyssna på texterna).

Efter en kort paus var det dags för Kjellvander.
Denna gång hade han hjälp av sin fru Therese med sång, gitarrkomp och piano.
Inte helt oväntat var han precis så bra som jag mindes. Den här konserten var dock en ”nästan” helt akustisk och sist vi var på hans spelning hade han en hel orkester som back up.
Men det funkade fint ändå, kanske bättre till och med.

Jag längtar redan till nästa gång han eller någon av de andra har vägarna förbi Göteborg.


Kommentarer
Postat av: Aradil

Låter jättetrevligt!
Jag har missat Hello Saferide men hört så mycket positivt så jag får nog lyssna in mig.

Postat av: Anonym

Gör det, du blir inte besviken.

2006-12-29 @ 19:02:04
Postat av: Emma

Hej! Jag råkade hamna på denna sida när jag sökte på "Kjellvander"... Jag såg honom & Hello Saferide dagen innan du såg dem, då på Nalen i Stockholm. Fantastiskt bra då med! Christian har jag sett många gånger, men Maia och Annika var positiva överraskningar för mig med - alltid roligt att upptäcka nytt! /Emma

2007-01-07 @ 01:00:51
URL: http://www.emmastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback