Salseros och bandyföräldrar

Salsan igår var jättebra.

Bra musik och en massa folk. Kanske lite för många för man fick dansa med minimala steg och verkligen ha koll på sina armar/ armbågar så att man inte nockade någon oskyldig.
Som vanligt blev det en hel massa dansat och jag fick i uppdrag av Fia att ta reda på vad en
speciell kille hette.
Hon hade tydligen frågat ett par gånger tidigare men glömt av och kunde inte med att fråga igen.
För egen del har jag bara dansat med honom en gång för ett par månader sedan och kunde därför gå fram och presentera mig och på så vis även få reda på vad han hette.
När jag var påväg hem och hade sagt hej till de i gänget som var kvar stötte jag ihop med Lars.
Honom har jag inte sett på över ett halvår så det var en riktigt glad överraskning. Vi dansade några danser och jag fick lära mig lite nya turer, han är jätteduktig och för tydligt. Det är bra för en 'nybörjare' som jag.

Idag har jag stått nere på Ruddalen, i ösregn, och tittat på Samvise när han spelade bandytunering.
Jag stod i och för sig under skydd med det var kallt och blåsigt i alla fall.
Sam gjorde två mål och hans lag vann de matcher de spelade, så han var nöjd med dagen trots att hela han var genomvåt.
Det blir ett lite tetigt spel när det ligger 1-2 cm vatten över hela isen och man ser svallvågorna som blir efter skridskorna, klubban och de stackarna som råkat ramla.

Väl hemma lagade W lite indisk gryta med quorn, stark men mycket god, och den gjorde att vi tinade upp igen.

Jag spottade förresten 109 på parkeringen på Ruddalen så timmarna där var inte helt förgäves.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback