Sista gången

Igår var det den sista träningen för detta året.
 
Det var till en början en ganska lugn lektion med en riktigt bra genomgång av forward check och cha-cha stegen framåt och bakåt.
För egen del så behöver jag träna på detta en hel del eftersom jag nästan uteslutande kommer med så gott som full vikt på främre benet och det ska vara part weight på tvåan när man gör forward check. En fördel är väl att jag är medveten om att jag gör fel och därför vet att jag måste träna på just detta.

Efter första timman bjöds det på julfika och så hade latinläraren ordnat ett granlotteri.
En ädelgran stod på spel och jag är faktiskt glad att det inte blev jag som vann den, jag skulle inte ha kunnat ta med den hem igår ändå.
 
Efter fikat blev det hårdare träning.
Vi fick ha LS istället och han är fast besluten att vi 10-dansare ska få snygga,
platta magar så att vi kan visa upp en lika läcker tvättbräda som hans.
Bra, i och för sig, för då kanske nästa års bikinisäsong blir lite angenämare för gubbsen på stranden.
Det är konstigt att man klarar av att göra så många situps så fort man är en grupp och något står och gormar 'lite' åt en. Hemma är jag helt slut efter 25 men på träningen är det inga problem att göra 100. Lite trött blir jag ju men jag kan pressa mig att göra alla.

Jag och PK bokade även in ett gäng privatlektioner till våren och pratade lite om framtiden med latinläraren. Han lovade att vi skulle få en fortsättning på Pason så att vi slapp att börja om.
Det är bra det, för det är urtrist att börja om från början på sin koreografi under en och samma låt.
Det är väl likadant i cha-cha, samba och jiven också men var sak har sin tid och det passar mig alldeles utmärkt att börja med Paso.

Jag fick även beröm av en annan av dansarna igår.
Han hade kollat in mig när vi dansade i Örebro och speciellt i vår cha-cha. Han sa att han aldrig hade sett mig hålla så bra på takterna och stegen. Det värmde.
Han brukar ge mig lite tips då och då och jag försöker ta dem till mig och ändra.
Tydligen har det gett resultat.

Idag ska jag med pappa och handla julklappar till barnen efter jobbet och förhoppningsvis blir det lite lunch också.
Efter det är det hem som gäller, en powernap, en dusch, lite maskara på fransarna och sedan en promenad ner till LS. Han ska få äran att bjuda mig på en drink eller nått annat gott innan vi går vidare hem till Lilla M.
Dansgänget ska ha julavslutning med glögg, pepparkakor, ost och lite annat gott hemma hos henne. Förhoppningsvis blir det röj på stan senare på kvällen och långt in på natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback