Vårplanering

Igår hade jag och PK ett planeringssamtal med vår standardlärare.
Vi satte ett mål för våren och gjorde en plan för att nå dit.
Det vi primärt ska träna på och sträva efter är att få ett bättre flyt över golvet (öka på steglängden, ta plats och synas) och självklart få en bättre posture. Vi bokade även in vårens privatlektioner så att de blir regelbundet återkommande.
Vårt långsiktiga mål är att hamna i A-klass och vi räknar med att det tar oss ungefär 1½ år för att nå dit. Först ska vi dansa ett tag i B-klass för att få rutin
och för att det ska bli lättare att byta till helt fria figurer.
I B-klass har man bara basicfigurerna (ca 30 st) att göra sin koreografi på medans det i A-klass är betydligt fler. Vi siktar även på att byta koreografi minst en gång undertiden vi är i B-klass.
 
Jag har även anmält mig och barnen till kurserna i vår och det blir en massa dans.
Jag ska dansa standard, latin, salsa och magdans.
W ska dansa pardans och latin. Han dansar även jazzdans via kulmus.
Bubba ville testa på breakdance så det får han göra. Han dansar även han på kulmus men det är hip-hop som gäller där.
Jag och PK har även anmält oss till vinterns 2-dagars läger. Det ska bli kanonkul för det är en massa lektioner med nya lärare och en massa annat kul förstås.

Ikväll ska jag på
julbord med jobbet och detta året ska hela företaget gå gemensamt.
Det blir lite skillnad på mängden folk man är van vid. Från ca 25 till ungefär 190 st.
Kul och gott ska det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback