Har detta hänt eller...?

Jag har ju skrivit om mina drömmar förut och här kommer en konstig en.

Denna dröm är en av de få som jag inte riktigt är säker på om den är en dröm eller om det faktiskt har hänt verkligheten.
Bakgrunden till den är att jag efter många års rökande har slutat (det var i och för sig elva år sedan jag slutade) men som alla före detta rökare blir jag ibland vansinnigt röksugen.
Dessa tillfällen blir som tur är färre och färre med tiden och det är oftast ett kortvarigt sug som jag lätt kan stå emot.
I den här drömmen så får jag ett återfall och under ca 2-3 veckor så smygröker jag.
Sen tar jag mitt förnuft till fånga och slutar igen. Drömmen utspelar sig för ungefär åtta år sedan, men som sagt jag vet inte säkert om det var en dröm eller om det faktiskt har hänt.
En konstig känsla när man inte är helt säker.


Kommentarer
Postat av: Malin

Drömmar kan va så verkliga att det är fruktansvärt..
Hade en hemsk dröm som jag fortfarande inte kan prata om för det var så verkligt. Detta trots att jag aldrig varit med om det som hände..

Postat av: porjusgrabben

Lilla dansardrottningen.! Inte har du tjyvrökt i flera veckor. Låt drömmarna komma och gå. De som smakar surt spottar man ut och de som smakar sött suger man länge på.
Visst är det hemskt detta med Bobby. Jag tycker inte att de som utfört detta är värda att leva. En spruta i armen eller vad tusan som helst. Sådana här personer skall vi inte vårda och ta hand om, lägg det energin och pengarna på annat i stället. Mannen har ju dessutom tidigare gjort en massa sattyg, så honom är det bara att plocka väck från folkbokföreingen.
Hur är det med foten? Jag skall ner med knät på onsdag.
pappa B

2006-02-20 @ 11:27:10
URL: http://porjusgrabben.webblogg.se
Postat av: ängla

Känner igen det där, man drömmer om saker som på nåt sätt har en koppling till ens vardagliga liv. Det blir nästan skrämmande verkligt och när man vaknar vet man inte om man upplevt det eller om det bara var en dröm.
En skön sak med drömmar tycker jag är att man kan lära sig mer om sig själv genom dem. Och oftast drömmer man ju om saker som pågår i ens liv på samma gång =)

2006-02-20 @ 15:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback