Låt nummer 9

I'm like a spare tire
Who is used,
When the first one breaks
Sorry if I'm out of style,
I never meant to be in your way

'FiresideNot in my place'


Jag fick en skiva av mannen i julklapp.
Det är en massa underbara texter på den men denna förstår jag verkligen inte.
Är jag såhär hemsk eller har jag missuppfattat något i texten.
Jag ska kanske inte fundera på det så mycket men texter betyder mycket för mig
och den här texten ger mig gråa hår.

Någon där ute som har en bra förklaring/analys av detta så är jag tacksam.

Kommentarer
Postat av: dhedhhdhdhf

det kanske är detta som gäller, solklart fall:
I know sometimes I behave like a monster,
But please don't walk away
You can keep me in your basement
As long as I can be with you
I'm pleased with that

2006-03-08 @ 14:20:35
Postat av: rumbaqueen

Tack för ditt tänk om texten. Jag tycker inte att han beter sig illa på något sätt. Jag hakade nog upp mig på denna textraden:
What do you care anyway, You always second-hand me.
och den måste ju tillängnas mig men jag bryr mig om honom och vad han tänker och känner och jag tycker inte att placerar honom i andra hand, alltid.
Kanske ska jag inte tänka så mycket på vad lösryckta textrader säger utan se helheten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback