Svaret och lite annat...

Svaret på bildgåtan är: Kakao

Ni vet sån där kakao som man gör i kastrull med mjölk, socker och riktig
kakao.
Vill man piffa till den lite kan man lägga i muscovadosocker, ett par chokladbitar och en bit äkta vanilj.
Tyvärr var det ingen som hade gissat helt rätt men jag utser ändå Fia till vinnare
eftersom hon helt klart var på rätt spår. Grattis till dig och vinsten blir äran.
Jag tackar även för de andra påhittiga gissningarna och till er säger jag: Bättre lycka nästa gång.

Bowlingen i lördags var superrolig.
Jag slog ett nytt personligt rekord (120 poäng) och till min stora glädje vann jag över mannen.
Det var bara Roggan som fick bättre (190 poäng) men han har levt mycket längre än oss andra och därmed hunnit spela fler gånger så hans resultat räknas inte.

Idag har jag haft en innedag eftersom det råder snöyra ute.
Till min stora förvåning kommer citymail-killen trampandes på sin cykel för att dela ut posten.
Det konstiga med detta är att han faktiskt inte är försenad utan han brukar komma vid denna tiden.
 Bra jobbat, tycker jag.

Ikväll ska jag på standardträning. Det ska bli roligt att äntligen få träna igen.
Bandaget är av, foten är lite svullen och tån är lite öm men jag ska ta det lungt och jag har till och med
köpt antihalk-sockar så att jag kan träna i strumlästen. Vanliga strumpor är på tok för hala på dansskolans fina parkettgolv.

Kommentarer
Postat av: Ediets

Åh, vad roligt att dansa som du gör! :) Hade jag varit uppvuxen där det fanns en dansskola hade jag nog börjat dansa som liten. Nu får jag nöja mig med att titta på Let's Dance och bli avundsjuk på deltagarna som får lära sig alla dessa roliga danser :)

Postat av: Lindansaren

120p på en runda (10 omgångar)? Usch, vad jag suger på bowling.....

2006-03-01 @ 11:21:36
URL: http://lindansarens.blogg.se/
Postat av: rumbaqueen

Lindansaren - Mitt normala resultat efter en bowlingkväll brukar ligga runt 80-90 poäng så jag vet inte riktigt vad som hände i lördags. Jag tackar min bandagerade fot, kryckorna och ölen för mitt finfina resultat.

2006-03-01 @ 15:34:58
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se/
Postat av: Fia

Hahahaha... Jag har aldrig vunnti något förrut!! Hura förmig :) Bugar och tackar för äran!!

2006-04-05 @ 17:06:41
URL: http://fiddeli.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback