Vuxna människor

Har sett den här vuxenpoängs listan lite här och var och eftersom det var ett tag sen jag hade en lista så tog jag och gjorde denna.

Jobb (1p) - Fast jobb sedan 2 år.
Visitkort (1p) - Nej, eller jo jag har en bunt ouppackade i en låda på jobbet.
Konferens (1p) - Japp.
Bor hos föräldrar (-2p) - Har inte gjort det på 12 år.
Vara sambo (1p) - Nix.
Vara förlovad (1p) - Nej.
Vara gift (2p) - Ja.
Skild (3p) - Nej.
Äga villa (2p) - Nej.
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - Ja, har precis bytt från kombi till en mindre.
Hund (1p) - Nej, tyvärr.
Lån (1p) - Ja, billån och csn-lån
Gemensam ekonomi (1p) - Ja, som tur är. Jag är inte så bra på att hålla i pengarna.
Pensionsspara (1p) - Japp.
Storhandla (1p) - Nästan jämt.
ICA-kundkort (1p) - Nej, Coopkort.
Använda rabattkuponger (2p) - Nej, orkar inte hålla reda på en massa lappar.
Äga hushållsassistent (1p) - Ja.
Äga diskmaskin (1p) -Ja, den fanns i lägenheten när vi flyttade in.
Dubbelsäng (2p) -Ja.
Ha julgran på julen (2p) -Ja, utan gran blir det ingen riktig jul.
Gråa hår (1p) - Jag har inte sett några i alla fall.
Celluliter (1p) - En och annan liten har jag väl sett.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Ja, fast jag funderar på att sluta.
Lösa sudoko (1p) - Nej.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja, ibland.
Putsa fönster (1p) - Snabbputsar typ tre gånger om året.
Svampplockning (2p) - Nej, men vill gärna (jag är livrädd för att plocka några giftiga).
Långfärdsskridskor (1p) - Nej.
Parmiddag (1p) - Nix.
Vinprovning (1p) - Nej.
Danskurs (1p) - Självklart, jag kan inte leva utan dans.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) -Ja, om det spelas nån där jag är.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - En skvätt Xanté går alltid ner.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - På vardagarna ja, helgerna nej.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Det beror på.
Spela Bingolotto (1p) - Aldrig i livet.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Urk.
Ha höftproblem (1p) - Nej.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Nopes.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Det har nog hänt, inte ofta men ändå.

26 poäng och jag är väl vuxen antar jag.

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Kommentarer
Postat av: Camilla

Underbart!!!
Älskar sådanna listor!! Hoppas det var ok om jag snodde din ide till våran blogg *ler lite försiktigt samtidigt som jag tittar ner och skrapar lite försiktigt med foten i golvet*!
Länkar självklart till din sida som tack!!!

Postat av: Josephine

hallå - räknas inte kattägande? det är ju oxå ett ansvar... men denna varianten var riktigt modern - med sudoku.

2006-02-06 @ 22:21:15
URL: http://giraffen197.webblogg.se
Postat av: MiaMaria

Behövde bara skumma igenom listan för att inse att jag är riktigt jä-la tråk-vuxen..*blä*
Jag som just fyllt 18 - för 25 år sedan ;-)

2006-02-06 @ 23:44:32
URL: http://miamaria.webblogg.se
Postat av: Elisabet

Hade allvarliga funderingar på att ta med den här listan på min sida .., men insåg att är man mormor ..., då behöver man nog inte svara på en massa frågor .., då räknas man som vuxen, vare sig man är det eller inte ..,-)

2006-02-07 @ 09:17:26
URL: http://www.cikoria.blogspot.com
Postat av: Catarina

Men baby, du är ju både förlovad och sambo, bara för att man gifter sig försvinner ju inte de andra stadierna.

2006-02-07 @ 11:57:22
URL: http://monarda.webblogg.se
Postat av: rumbaqueen

Catarina - Är det verkligen så? Ja, ja då blir det ytterligare två poäng till mig och jag bli bara mer och mer vuxen.
MiaMaria - Jag tror att man inte är vuxnare än man känner sig även om dumma listor/tester antyder något annat.
Camilla - Självklart är det okej, sno på bara.

2006-02-08 @ 08:33:41
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se/
Postat av: En liten tant

Jag går tydligen bakåt... hade 15 poäng... men skramlade ihop dem på ett tråkigt vis så jag är nog "smygvuxen"

2006-02-08 @ 14:29:57
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback