Drömmar om natten

Jag är en person som drömmer mycket, speciellt om nätterna.
Det händer även att jag dagdrömmer (ganska ofta faktiskt) och det brukar jag göra under tiden som jag jobbar. En ganska skön sysselsättning när jag klipper gräs, renar ogräs, skottar snö eller vad det nu är jag hittar på. Det är nog därför jag gillar att arbeta ensam, just för att jag kan gå och dagdrömma och fundera på livets alla klurigheter.
Drömmer om nätterna gör väl de flesta människor men det som är lustigt med mina drömmar är att jag nästan alltid kommer ihåg dem och kan återberätta vad jag drömt.
Det är inte så att jag kommer ihåg dem för evigt men en del fastnar riktigt hårt i minnet och
dessa kan jag återberätta flera år senare.
Om jag känner mig lugn och harmonisk till sinnet när jag lägger mig om kvällen blir drömmen nästan alltid en verklighetstrogen händelse med personer som jag träffat den senaste tiden,
som en kortfilm ungefär. De människor jag träffar ofta förekommer också mer regelbundet i mina drömmar.
På morgonen efter en trevlig dröm känner jag mig oftast lycklig och är på gott humör.
En ganska intressant sak med mina drömmar är att om det var en riktigt bra och kul dröm så kan jag bestämma mig för att fortsätta drömmen följande natt och då är det bara som att jag har tryckt på en pausknapp under dagen.
Om jag däremot somnar och är orolig för något eller känner mig stressad så drömmer jag osammanhängande och personerna i drömmen gör saker de aldrig skulle göra i verkligheten. Oftast när jag vaknar ur en sådan konstig dröm känner jag mig lite förvirrad och illa till mods. Den känslan går i och för sig över ganska fort eftersom jag vet att det bara var en dröm.
Som tur är drömmer jag mest bra och trevliga drömmar.
Det har faktiskt hänt två gånger att jag har vaknat på morgonen och inte varit säker på om en händelse hänt i verkligheten eller om det bara var en dröm.
Jag lovar att återkomma med exempel på drömmar vid ett senare tillfälle.


Kommentarer
Postat av: stina

Jag har en annan weird grej. När jag lägger huvudet på kudden och slappnar av så minns jag vad jag drömde natten före (nästan i detalj). Men om du hade frågat mig en timme innan jag lagt mig så hade jag inte haft en susning vad jag hade drömt om. Skumt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback