Plåtar

076 står på min pakering hemma, varför ska det vara så svårt att hitta 075?

Kommentarer
Postat av: jesterdaze

Har du tänkt på följande? :

Det finns 999 olika nummer på svenska bilar (jag tror inte att 000 finns, så det finns inte 1000, som vore naturligt). Om du antar att du när du färdas i biltäta miljöer kan titta på en plåt var 10:e sekund, och att du är i sådana miljöer 2 timmar per dag, så ser du 720 plåtar om dagen (vilket jag tror är högt räknat, om du inte är parkeringsfetishist). Rent statistiskt så kommer du väl att få vänta 500 bilar i genomsnitt på varje nummer (hmm....jag känner att jag har glömt min statistik...kanske är det 1000? Kanske är det nån udda siffra som 713?), så det lär ta dig i runda slängar 2 år att traggla dig igenom alla nummer. Alldeles tillräckligt för att någon gång på vägen tappa tråden, och för ditt samvetes skull börja från början.

Postat av: rumbaqueen

Eftersom jag inte spottar plåtar i sådan snabb takt utan lite långsammare, på 2 år har jag spottat till 074. Det blir alltså 37 st om året och det kommer enligt mina beräkningar att ta ungefär 27 år för mig att bli klar. Jag hoppas verkligen inte att jag tappar bort mig i räkningen och det är nog därför jag raporterar om mina plåtar här på bloggen. En ren försiktighetsåtgärd från min sida.

2006-01-10 @ 14:26:11
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se
Postat av: jesterdaze

Jamen då är det ju lugnt, ur det perspektivet. Däremot så lär vi om 37 år inte ha vare sig bilar eller nummerplåtar i samma form som idag. Tänk om de utökar dem till att ha 5 siffror? Då blir du klar lagom till hordens undergång

2006-01-10 @ 18:31:01
URL: http://jesterdaze.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback