Sista dansen

Igår var det min sista danslektion på minst 4 veckor.
Vi hade latinträning och vdet var en vikarie eftersom vår ordinarie lärare inte var där.
Det var en riktigt rolig och annorlunda lektion. I cha-cha fick vi träna upp vår snabbhet i
fot- och benrörelserna och i armarna. Det är viktigt att kunna markera takter och steg med blixtsnabba och kontrollerade armar i cha-cha.
 I samban hade vi en snabblektion i att visa lekfullhet och njutning,
att kunna förmedla känslor på olika sätt.
Sist men inte minst hade vi rumba. Eftersom rumban är en passionerad dans är det viktigt
att dansarna kan lura publiken att de är jätteförälskade i varandra. Det är inte det lättaste att se ut och röra sig som om man vore upp över öronen förälskad i sin danspartner, så det var precis det vi fick träna på. Blicken, attityden, rörelserna. Allt skulle vara passionerat.
Jag tyckte att det var en riktigt rolig och nyttig övning och jag tror att alla eleverna gjorde framsteg.
Det blir bara roligare och roligare att dansa med
PK. Mycket beror nog på att vi hela tiden och speciellt de senaste träningarna har gjort stora framsteg. Vi har fått ett bra flyt i dansen och det känns som om det är lättare att lära sig nya steg och finesser.

Men nu tar jag en månads uppehåll och hoppar omkring på kryckor istället.
Jag längtar tills jag kan börja träna igen och jag längtar till nästa tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback