Det ä´dans på Brännö brygga...

...en gammal och kär tradition.
Fullt med publik
och trevlig musik.
Ja va´var en vals utan dragspelets ton.

Igår var vi som går drop-in kursen på avslutningsdans och vad passade bättre än Brännö brygga.
Vi hade jätte roligt. Luften var het och dansen likaså.
Jag fick dansat både bugg, (social)vals och en knackig jive. Kul var det i alla fall.
Efter brännö var vi några som drog vidare till Henriksberg och sommarsalsan.
Det var svettigt och det var länge sedan jag hade så kul ute. En eloge ger jag till alla trevliga killar som, fasten jag är nybörjare, tog sig tid och dansade lätta turer med mig. Jag måste försöka komma ut och dansa mer salsa så att jag får in den rätta känslan. Det kan man bara få genom övning på dansgolvet.
Hemma var jag igen vid klockan 02 och jag stupade i säng och somnade med dans i mina tankar.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad härligt det låter! Man sover ju aldrig så bra som efter en danskväll *skrattar*

Postat av: Tessan

Förresten.. för att återknyta till mina "klädproblem".. har du några tips på var jag ska gå och shoppa när jag kommer ner om en månad? Både "kul" kläder åt mig själv och gärna även något åt min man.. Jättesnällt om du kunde ge mig några råd.

2006-07-29 @ 16:43:58
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback