Sambarytmer och salta bad

Igår kväll var det drop-in kurs på dansskolan.
Samba stod på schemat och det blev det också. Det var en rolig och varm lektion.
Det var minst 30 grader ute och säkert det dubbla inne.
Hela kroppen var kokhet och fuktig.
Vi fick en helt ny slinga med en massa takt och tempobyten, allt för att ta fram det speciella i just samban.
 
Efter lektionen kom förslaget upp att vi skulle åka hem till H och J för att ta ett härligt kvällsdopp i havet.
Det var bara jag och LS som hakade på idén. Som tur var skulle han hem efter badet så jag kunde lifta med honom både dit och hem. Varken han etter jag hade badkläder med oss så det fick bli kallingarna för han och BH och trosor för mig. Handdukar fick vi låna av J.
Vattnet var precis lagom varmt/kallt för att man skulle bli avsvalkad men inte börja frysa.
Vi låg i vattnet i säkert en kvart innan vi gick upp igen.
För J var det premiärbadet för denna sommaren och då bor de bara 15 meter ifrån vattnet och har en jättefin brygga som går att dyka ifrån och en egen liten sandstrand.

Efter badet fick vi en kvällsmacka och en kopp jättegott koffeinfritt
te.
Jag var inte hemma igen förrens vid halv ett och jag somnade som en stock så fort jag la mig ner i sängen.

Idag var jag som väntat dötrött och snoozade så många gånger att det blev lite bråttom att
komma iväg när jag väl gick upp.
Dagen har varit skön och lite svalare än igår och det var bra för då blev det en del gjort på jobbet. 
Vattning, rabattrensning, barkning och en promenad med vår trädinventerare Lina för att få information om vissa träds status. (Hur de mår alltså)

Påväg hem i bilen spottade jag 096.

O la la, nu kommer glassbilen. Måste springa ner och fylla på förråden lite.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilken dansskola går du på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback