Brännande muskler och drömmar

Jag är nyss hemkommen från drop-in kursen som jag tyvärr inte har kunnat gå på på hela våren
eftersom den har krockat med latinträningen.
Nu är det sommarschema som gäller på dansskolan så då passar jag på att slinka in hos LS och hans alltid lika roliga och lärorika lektioner.
Idag var det cha-cha och vals. I cha-cha:n tränade vi på höftrörelserna i stegen och i lockstep.
Jag fick lite bassning för att jag slarvar med att ha maximalt böjda alt. sträckta ben
så det tränade jag extra mycket på. Så mycket så att
musklerna i benen började bränna av ansträgning.     I valsen övade vi på att ha balans när man står på tå. LS tyckte nämligen att vi vinglade lite väl mycket.

Efteråt stod vi och pratade båtar en liten stund och jag måste säga att mina drömmar om båt är lite mer realistiska än LS. Jag och brorsan har pratat om att vi kanske ska köpa en liten 'badbåt' som vi kan ha gemensamt. Brorsan har nämligen båtplats på Bjöla så det är inga problem med det i alla fall.
 LS drömde om en enorm segelbåt med två rattar???
De andra som var med i samtalet hade redan segelbåtar av modell större så de bara skrattade och tyckte att det var bra att ha drömmar.
Jag ska i alla fall börja spara pengar så att om rätt båt, till rätt pris dyker upp är det bara att slå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback