Paso, Jive och Salsa

Igår var det latinträning.
På agendan stod Paso och Jive. Det var mycket roligt eftersom vi knappt har dansat det förr.
Nya steg och turer blev det såklart och det var lite klurigt men det absolut svåraste som jag tycker är att när man dansar Paso så ska man se så allvarlig ut och jag kan inte låta bli att skratta eller le.
Vid åttatiden kom
LS och vädjade till mig att jag skulle ställa upp och dansa lite salsa.
Det var nämligen sista gången på hans nybörjarkurs och det hade bara kommit ett par och en ensam kille. Jag ställde upp såklart, det är kul med salsa och i gengäld fick jag lift med LS hem.

Spottade även 091 för en liten stund sedan. 

Kommentarer
Postat av: oops

Skulle aldrig kunna lära mig, har verkligen försökt men det ser kul ut.
Håller med dig ang din kommentar
Kuliga är barn

Postat av: Ediets

Det låter så roligt med din dans! Det finns så himla mycket kul jag vill göra mer av, och dans är en av alla dom sakerna. Men jag måste nog ta en sak i taget just nu och dansen får vänta lite :)

2006-05-26 @ 13:37:39
URL: http://ediets.blogg.se
Postat av: rumbaqueen

oops - jag tror att alla kan lära sig att dansa, det tar bara lite längre tid för en del. Själv hade jag enorma problem med att höra och hålla takten i början. Men med mycket träning så har jag lärt mig det. Salsa är underbart roligt så om du funderar på att testa igen så satsa på salsa.

ediets - Dans är underbart. Jag blir glad i hela kroppen bara över att tänka på att jag ska dansa. Hoppas att du snart får tid till att gå en kurs för det finns så många bra och trevliga danskillar där ute.

2006-05-26 @ 15:42:14
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback