Helgens små bravader

Om vi börjar med fredagen så slutade jag tidigt som vanligt.
 
Jag var på gott humör eftersom barnen äntligen skulle komma hem.
De har varit hos sin farmor och farfar hela veckan så det började kännas lite tomt utan dem.
När jag kom hem från jobbet var det kramar och pussar på W och Sam som gällde och sedan intog jag horisontalt läge i soffan en timma. Efter min fredagsvila fikade jag med mannen och svärmor.
När hon skulle åka hem till sitt igen fick barnen plötsligt för sig att de ville sova över där en natt till.
Vad säger man?
Såklart att ni får det.
Det är ju roligt att de gillar att vara där.
När de hade åkt berättade mannen att ha skulle på after work med en gammal jobbarkompis, han hade nämnt det i veckan men jag hade glömt bort det.
Ja, så blev jag ensam lämnad med mina filmer och chips.
Först kollade jag på
’Den gode, den onde och den fule’.
Jag har nog inte sett den på 10 år och den var precis så bra som jag mindes. Halvvägs i filmen skickade jag ut en vädjan via sms och till min stora glädje fick jag trevligt sällskap ett par timmar.
 Den andra filmen blev ’Silent Hill’ och den var lite underlig men helt okej.

Lördagen bjöd på däckbyte och hämtning av barnen.
Mannen hade hem kompisar och spelade Risk medans vi andra satt försjunkna i ’Björnbröder 2’.
 När barnen hade lagt sig satte jag på 'Capote'. Den var kanonbra så nu måste jag läsa boken han skrev.

Söndagen var riktigt lugn och skön och det enda som hände var salsan på kvällen och den var lika kul som vanligt såklart.
Detta var den sista gången på nybörjarkursen men fortsättningen börjar redan nästa vecka.
När jag kom hem fick jag skäll av mannen eftersom jag inte hade talat om för barnen exakt vart jag var och hur länge jag skulle vara borta.
De är tydligen väldigt oroliga och kan/vill inte somna förens jag är hemma.

Idag är det löv som gäller, precis som det brukar vara på hösten.
Skönt att det är milt ute igen. 

Jag har en typisk mammakyl.
Bara så ni vet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback