Är våren redan här ?

Om man bortser från att löven börjar gulna och falla ner till marken och att det just idag regnar något alldeles förskräckligt så tror man att det är vår.
Inte för att det är så milt ute utan för att fåglarna kvittrar som tokar i bland trädgrenarna.
Det känns lite som om fåglarna försöker dra ett dåligt skämt för hur kul är det att få vårkänslor i kroppen när det är över 5 månader kvar till den kommer hit på riktigt.
Snälla fåglar, kvittra inte mer nu utan stäng era små näbbar ett tag till.

Jag spottade 102 igår.


Jag måste få tilllägga att jag har underbara vänner.

Catarina var förbi en sväng i lördags för lite prat och så och till min stora glädje hade hon med sig en födelsedagsblomma till mig. En jättefin
cyklamen var det.
 
Igår efter salsan tog jag mig hem med egen bil.
Jag sa som vanligt hejdå och åkte sedan hem. Efter en kvart ringde telefonen och det var LS som skulle kolla vart jag var, om jag ville ha skjuts hem och att allt var ok. Han bad till och med om ursäkt för att han inte hade tänkt på att fråga om jag ville åka med honom hem från klubben.
Det gjorde ju inget eftersom jag hade egen bil. Men om jag skulle varit billös,
skulle jag antagligen frågat om skjuts själv.
 Det är skönt att veta att de personer, mina vänner, som jag bryr mig om också bryr sig om mig.

Jag somnade med en varm känsla av sällhet i hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback