Party

Igår kväll blev jag hastigt och plötsligt bjuden på en kombinerad inflyttnings- och födelsedagsfest
och eftersom mannen och barnen hade bokat TVn för att se på
fotboll (Sverige -Spanien) så verkade en fest som ett roligare alternativ. 

Eftersom han som festen var hos har sina rötter i Ungern bjöds det på musik, mat och sprit från Ungern.
 Jag hade hoppats på en härlig gulasch för det är ungrare grymma på, men tyvärr blev det inte det denna gången utan istället bjöds det på en mustig lammgryta, kalkon i lite olika former, svampstuvning och syrade grönsaker. Även om jag hade längtat efter gulasch så måste jag berömma kocken för maten var grymt god.

Spriten vi drack var även den en Ungersk specialité som jag tyvärr glömt namnet på men den var stark, god och med en len eftersmak som dröjde sig kvar länge. 
Alkoholhalten kunde tydligen variera i olika flaskor och låg vanligtvis mellan 50 - 80 %.
Den vi drack låg på den nedre delen av skalan och just denna var gjord på granatäpple. Det var tydligen en av de finaste sorterna eftersom det inte är så mycket vätska i just granatäpplen. Just denna sortens sprit kan man göra på alla möjliga frukter som bland annat druvor,päron, äpple och plommon.

En intressant sak som hände under kvällens gång var att en tjej som var där,
helt plötsligt sa att hon ville fota mig någon gång. Hon hade jobbat som fotograf och förklarade att det var lite av en arbetsskada som gjorde att hon hela tiden spanade efter nya personer att fota.
Jag blev såklart nyfiken på varför och då sa hon att jag hade ett intressant utseende.

Ett intressant utseende???          Hur ska man tolka det? 
(Jag valde ganska snabbt att tolka det på ett positivt sätt.)

Men hon vidareutvecklade och förklarade att jag hade väldigt rena linjer.
Så vi får väl se, snart kanske jag blir fotomodell  ;-).

Hon hade även ett projekt på gång och det var att sätta upp Showgirls som en fars
och där ville hon att jag skulle spela den blonda?
En av huvudrollerna, tydligen så snart kanske jag blir Skådis också ;-).
Den som lever får se.

 Som sagt, en mycket rolig och intressant kväll blev det, och jag som från början hade planer på att bara ta det lungt, slappa och kolla på nån film hos LS.
Idag är det dansdax precis som det brukar vara på söndagarna och jag är som vanligt laddad och taggad och längtar dit och jag är inte ens lite bakis idag fast kvällen blev till natt innan taxin körde mig hem.
 Det måste vara den ungerska spritens förtjänst.

(En liten uppdatering av fakta: Spriten vi drack hette Pálinka och det är ett fruktbrännvin)

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Det låter som om det var en riktigt intressant fest du var på! Ha det så kul med dansandet idag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback