Salsaqueen?

Igår kväll var det dags igen för salsakurs med efterföljande danskväll.

Jag PK och
HW var duktiga elever och gjorde precis som lärarinnan sa.
Vi tjejer har fått till vår lott att starta dansen och med det menar jag snappa upp takten och börja dansa.
Det är skitsvårt men jag försöker så gott jag kan och lyckas för det mesta. Jag är ju så van från alla andra danser att det är killen som bestämmer när det ska börjas att dansas runt.
En lyckad och kul danskväll blev det även eftersom jag hade turen att få dansa med fyra killar som jag inte hade dansat med förr och som var erfarna dansare och kunde svänga runt med mig på ett sätt så att jag kände att även jag var grym och kunde njuta av dansen. Självklart dansade jag med PK och HW också.
 Senare kom LS förbi en sväng och det blev en del pratat.
Han spanade in och dansade tätt med en liten söt brunett som han tydligen tidigare hade haft en liten kortis fling med.
Vi stannade tills klubben stängde vid elva och jag fick lift av LS hem denna gången också.
Det är tur att han bor så nära mig och att han är en sån gentleman som kör hem övergivna flickor. Jag vill ju inte tränga mig på När PK ska köra Fia hem, man vet ju inte vad som är på G där.

Eftersom salsan gick så bra och det börjar bli en av mina absoluta favoritdanser tänkte jag att jag kanske en vacker dag byter namn på bloggen till Salsaqueen istället.
Men det får bli en annan dag, när salsan har blivit den absoluta 1:an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback