Kräftskivan och dagen efter

Igår var det stora kräftskivedagen, kvällen, natten.
Vi hade jätteroligt och åt, drack, sjöng, skålade, dansade, pratade, dansade ännu mer ända till tretiden på natten. Då fick de andra (inte jag och mannen) för sig att de skulle fortsätta till
RioRio och vips så var det en taxi beställd och gänget drog vidare.
Själv stupade jag i säng bara för att upptäcka att jag var klarvaken och inte kunde somna. Jag gjorde några tappra försök men tillslut tröttnade jag och gick upp och åt lite nattamat.
Efter den somnade jag en liten stund.

Idag har jag hjälpt LS och dansskolan med att dela ut informationsblad på Frölunda Torg, det var nämligen frölundadagen idag och dansskolan skulle ha en lite uppvisning. 
Jag var nog välbehövlig eftersom LS var en av dem som gick vidare ut och knappt hade sovit något.
Hans första kommentar i morse var: Snälla ... skjut mig. Då kan man tänka sig hur han mådde.
Kul hade vi i alla fall. Både igår och idag.

Nu ska jag fixa mat till barnen och sen ska jag ta mig en välförtjänt middagslur.
Mannen har varit duktig och röjt upp alla spår av gårdagens bravader så det slapp jag göra, skönt.

Kommentarer
Postat av: Mie*

Låter som en bra idé att sova istället! Då mår man så mycket bättre dagen efter! Själv ska jag köra ikväll när vi ska på kalas...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback