Morgondagen

Imorgon blir det en dag fylld av dans.
Det blir faktiskt mer än vanligt och jag längtar och längtar.
Jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll så att jag är ordentligt utvilad.

Morgondagen börjar klockan 10.00 med två stycken privatlektioner, en i latin och en i standard.
Vi ska nämligen få koreografierna i våra sista tre danser.
I latin är det Jive och
Paso Doble och i standard är det Slowfox.
Det ska bli jätteroligt att alla tre men jag tycker nog att Pason ska bli allra roligast. Det är en energisk, livlig och samtidigt allvarlig dans där mannen är matadoren och kvinnan symboliserar den röda capen.
Paso Doble är en tvåtaktsdans ("Paso doble" betyder "dubbelsteg") som dansas till marschmusik i ett tempo av 60-62 takter/minut.

Vid tolvtiden är det dags att gå hem en sväng och duscha, äta och smälta det vi lärt oss.
 
När klockan visar 15.30 är det dags att vara på dansskolan igen för den vanliga söndagslektionen med LS. Vi har haft slowfox, samba och vals med honom de senaste lektionerna så vi fortsätter nog med dem. Fast jag hoppas att vi dansar lite rumba också.
Jag älskar rumba.

Klockan 17 när den lektionen är slut så är det bara att hoppa in i duschen på dansskolan för att snabbt skynda vidare på salsakurs.
 Det blev ju ingen fortsättning på dansskolan så jag och PK och förhoppningsvis även JW, HW, Toastmastern och Mary K ska gå på kurs på ett annat ställe.
Man vill ju hålla uppe det lilla flyt som man faktiskt har fått i salsan.
Den kusen håller på mellan 18 och 19 och efter det så är det salsaklubb. Jag får se hur länge jag orkar stanna men det håller på till 23 så det finns ju möjligheter att träna.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Hej!! Jag hoppas att du förstår och uppskattar vilken tur du har som bor där det finns så stort utbud av dans och danskurser!! Jag och min man sitter här och läser och blir "nästan" avundsjuka!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback