Söndagen

Söndagen var helt underbar. Intensiv men oerhört givande.
Slowfoxen, jiven och pason gick riktigt bra och för en gångsskull känns det som om jag har koll på det nya bara efter ett träningstillfälle.

På den vanliga kursen blev det en massa samba och lite tango. Tyvärr ingen rumba som jag hade hoppats på men det var som vanligt roligt ändå. I samban tränade vi på connection och på tekniken i ett steg som heter 'flats'. Svårt var det men det kändes bättre efter ett tag.
Tyvärr är det väl oändligt långt innan det sitter helt som det ska.

Efteråt bar det iväg till salsan och kursen var ok. Det var ju en nybörjarkurs och eftersom jag redan har dansat salsa ett tag kändes det lite tjatigt att gå igenom grundstegen igen.
Efter kursen var det salsaklubb och det var mycket roligare.
Jag dansade en massa med HW och PK fick jag dansa med lite emellan när han inte dansade med Fia. Vid 21-tiden kom även J och det blev ett par danser med honom också.
LS kom också förbi en sväng, efter viss påtryckning (han var inte så svårövertalad denna gången), men det blev ingen dans denna gången tyvärr. Vi satt och pratade lite istället och det var minst lika trevligt, om inte trevligare.
Vid tiosnåret fick jag lift mad LS hem och i sängen stupade jag och drömde underbara dansdrömmar.

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Såklart du drömde dansdrömmar efter en så dansfylld dag :) Härligt härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback