Underbara standard

Gårdagens träning var riktigt trevlig.

 

Vi hade standardträning och till min stora glädje hade äntligen PK kommit hem (han har varit på Azorerna i 2 veckor) så
att jag fick någon att dansa med på träningen.

 

Vi gick igenom alla danserna utom slowfoxen (den har vi inte fått än) och det gick bra.

Som vanligt är det smådetaljer att träna på och fixa till och vi fick ordning på några av dem. Standardläraren var i sitt esse och gick loss för att lära oss riktningarna i slowfox.

Han tyckte nämligen att alla paren var lite väl luddiga i vilka riktningar och vändningsmängder som gäller men efter många om och men så dansade alla rätt.

 

På torsdag är det latin och tyvärr var PK tvungen att jobba då men latinlektionen är lite lättare att vara själv på så att det ska nog gå bra.

Jag ska lägga ner mycket tid på att träna olika tekniska detaljer så att dansen blir lättare och framförallt ser snyggare och mer säker ut.

Något som jag har märkt nu efter sommaren är att jag har fått en mycket bättre balans och det känns jätteskönt för det underlättar i så gått som alla turer och speciellt spinnar att man vet vart man har sin egen balans.

Det är i och för sig långt kvar innan den är perfekt, men nu känns det som om det finns en möjlighet för mig att nå dit eller i alla fall nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback