Skåne

Jaha, så var man hemma igen.
Tiden går så otroligt fort när man har roligt.
30707-306
Söta lilla J

Min storebror (Sveppe) bor mitt i ödemarken bland skog, åkrar och beteshagar.
Det är helt underbart lugnt och skönt och vore det inte för dialekten som talas därnere
skulle jag flytta dit på stört.
Det har egentligen inte hänt så mycket de senaste dagarna.
Vi har pratat, sippat öl, hoppat studsmatta, badat i det sk. havet på andra sidan,
ätit rådjursgryta, kollat in träd som ska sågas ner till våren,
blivit jagade av typ 14 galna tjurkalvar med mord i blicken, grillat hjort,
kollat på tranor, glador och sädesärlor, gosat med katterna, tittat på stjärnorna, fikat osv.
30707-305
Bubba och W

Det har varit kanon och skulle det inte varit för danslägret skulle jag nog stannat
och slappat resten av veckan också.
Jag har till och med sovit gott.
Och det har jag inte gjort sen tidigt i våras. Innan allt började.

Jag har såklart funderat en del också.
Det är så lätt att komma fram till bra beslut när jag har lite avstånd till verkligheten.

Jag har bestämt att jag ska berätta en del saker för en speciell person när semestern är slut.
Inga måsten, förväntningar eller krav, men jag känner att jag måste berätta,
förklara hur jag känner det.
Det får bära eller brista. Jag tror att det är bättre att ha talat om hur det känns.
Då slipper jag i alla fall ångra att jag aldrig sa något.
Att jag höll det för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback