Äntligen

Igår började söndagsdansen igen.
Äntligen.

Denna terminen börjas det med salsa fortsättning och efter den blir det 10-dans.
Salsan var jättekul. Jag fick hjälpa LS att visa nya turer och det är alltid bra för då lär jag mig dem snabbare. Tyvärr var det lite dåligt med killar så jag dansade kille ett tag också.
Det är skitsvårt. Bara det att börja med ’fel’ fot ger en huvudbry.
LS lovade dock att det ska vara mycket ladystyling denna terminen och det tycker i alla fall jag ska bli jätteroligt.
Jag behöver veta lite vad och vart mina armar ska ta vägen, så att det ser snyggt ut.


Efter salsan blev det vals, quickstep och tango.
Även här var det kort om killar och vi tjejer fick även dansa herre. Jag gjorde det nästan hela tiden.
Det är bra för man får sig ett hum om hur det är att föra och vad som krävs av tjejen i paret.
 Även här fick jag visa en liten kort bit med LS och efteråt fick jag till och med beröm (det är inte ofta, ska ni veta). Han tyckte att jag stod upp för mig själv, hade min egen balans.
Jag blev såklart jätteglad för det är något jag har haft stora problem med och har jobbat mycket på.
Kul att det blir märkbara resultat.

Efter dansen åkte jag till jobbet igen för att flisa.
Det blev ju minusgrader på eftermiddagen och eftersom det regnade hela förmiddagen så var det snorhalt.
Men jag klagar inte, det är ju det här jag har längtat efter ända sen i oktober.

Idag ska jag till tandläkaren med Sam igen.
Den ena fyllnaden på hans framtand lossnade igår och eftersom han inte har tid hos sin vanliga tandläkare förens om tre veckor så blir det ett snabbesök hos en annan för att fixa till tanden igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback