Nyårsafton

Så vad gör just jag och min familj på nyårsafton kanske någon undrar.

Jag tänkte dela med mig av en del som försiggår just denna dag i våra liv.
Först och främst tar vi oss en riktigt lång sovmorgon så att vi är utvilade ordentligt för dagens aktiviteter.
Vi spelar spel tillsammans, fikar och klär upp oss lite extra.
Detta året spelade vi Gangster och Sam vann tillslut efter en lång och spännande kamp.

Vid femtiden står vi vid operan och njuter av GPs årliga fyrverkeri.
Har vi tur så stöter vi på min pappa där också, precis som vi gjorde detta året.
Det är alltid trevligt att träffa på någon i sin familj, om än en liten stund, en dag som denna.
30707-231
Efter fyrverkeriet strosar vi en stund i Nordstan för att sedan ta bilen hemåt.

Väl hemma lagar vi gemensamt en trerätters middag.
Detta året blev det parmalindade minismörgåstårtor, till huvudrätt serverades det helstekt fläskfilé med rödvinssås och parmesanbeströdda hasselbackspotatis.
     
Avslutningsvis bjöds det en varm fruktsallad toppad med smält vit choklad och vaniljglass.
Till detta drack vi som är 25+ ett gott rött vin (Cline's California Zinfandel 05) och de små avnjöt en välkyld cider av högsta kvalitet. Till desserten serverades kaffe och likör.

Efter maten kom vi på att vi hel och hållet hade glömt av att titta på  'Grevinnan och betjänten'  så istället satte vi på 'Det våras för sheriffen' och tog det lugnt framför den en stund.
Vid kvart i tolv gick vi ut och ställde oss för att titta på fyrverkerierna som skjuts av i vårt område och räkna ner till det nya året. 
30707-230
Gott Nytt År

Kommentarer
Postat av: K - Magalös

God fortsättning! Hoppas du får ett härligt "DANS"-ÅR. Själv håller jag mig gärna från dansen. Jag är både tondöv och har kordinationsproblem, bättre på fotografering och sömnad dessbättre.
Kram K

Postat av: Aradil

Låter som en trevlig nyårsafton!
Gott Nytt År!

2007-01-01 @ 20:00:36
URL: http://aradil.blogspot.com/
Postat av: Mia

Låter ju hur trevligt som helst, god fortsättning

2007-01-02 @ 09:03:22
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Helena

Snygga fyrverkeribilder!

Apropå frost så var det det den dagen, 18/12, här ute i Bergsjön i alla fall. Annars bara oändligt regn...

2007-01-08 @ 20:48:57
URL: http://helenas.dagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback