Vinterlägret

Lägret har varit kanon.
Det var bara en endaste liten detalj som var tråkig, PK låg hemma och var sjuk.
 Det är alltid roligare att ha sin danspartner med. Speciellt när man dansar pardans som jag.
 
Hur som helst var lektionerna vi fick strålande bra.
Vi hade en grym och eftertraktad lärare, som hette Per och som vanligtvis bor och undervisar i Frankrike, i både standard och latin. Timmarna bara flög iväg, (både igår och idag) och jag har lärt mig massor.
En sak som jag riktigt tog till mig och ska öva stenhårt på är klackvändningarna i foxtroten och att hela tiden (om inte standardläraren gör vår koreografi annorlunda) dansa i samma nivå med böjda knän.
 
En kul grej som hände var att jag fick vara med och visa alla de andra eleverna hur man dansar
dubbelbugg.
Det var detta lägrets nya dans som alla skulle få testa på och LS och Discofröken behövde en tjej till. 
Det var väl tur att jag hade dansat bugg för LS i början av mitt dansliv (för 2 år sedan).

På kvällen blev vi indelade i tio grupper och varje grupp fick ett tema som vi skulle göra ett framträdande av.
Min grupp skulle göra parodi på lärarna och det var jättelätt att komma på utmärkande manér för en del av dem medans andra var jättesvårt.
Standardläraren framstod i vår tolkning som en skvallertokig historeberättare som avskyr när man 'drar' i honom (inte står upp och har sin egen balans).
Latinläraren fick en enorm mage och en ganska allvarlig blick, hiphopläraren satt bara och degade på en stol och iakttog vad som försiggick, LS blev till en mycket liten man som inte kunde sluta titta sig i spegeln för att fixa till håret men med en militärisk diciplin på sina elever. Vår gästlärare Per gestaltade vi som en riktig praktfjolla som pussade på kinderna och klappade andra på baken.
Allas nummer var mer eller mindre konstiga och för att citera latinläraren:
Jag förstod ingenting, men kul var det.

En fördel med att vara vuxen och vara på läger är att man slipper krypa till kojs vid elva när barnen måste utan man får hänga med lärarna och spela poker halva natten.
Det var faktiskt första gången jag spelade Texas hold'em och det gick riktigt bra. Jag var med i spelet hela vägen men tillslut gick det åt skogen och hiphopparen tog hem potten.
Men jag är redan laddad inför nästa gång och då ska jag banne mig vinna.

Synd bara att det är så länge till nästa läger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback