Hit och dit

Vissa dagar känns läget under kontroll och jag fungerar och är precis som en mamma,
kvinna, normal människa förväntas göra.
Idag är än sådan dag, det känner jag redan nu även om jag precis har vaknat.
Idag ska vi till Liseberg och åka tills vi storknar.
Det ska bli kul, jag älskar att åka sådant som gör att hela kroppen pirrar.

Igår och förrgår var dock inte lika muntra.
Även om jag har haft värre dagar så är det jobbigt när man får lägga så gott som hela sin energi på att verka som vanligt och stanna närvarande.
För barnens skull såklart, fast ibland tänker jag att det säkert skulle vara bättre om jag bara drog iväg och höll mig för mig själv sådana dagar.
Jag menar, barn är inte dumma. De märker ju att jag är helt ur fas ibland.

Nu har jag läst ut den sista delen och den var faktiskt den bästa av dem, men även om det är fristående delar så ska man nog läsa dem i den ordning Paul Auster har tänkt sig.
Undrar vad jag ska läsa nu.
Kanske blir det Främlingen för den har jag inte läst än.

Har förresten spottat 134 nu. Det går sakta, men framåt.

30707-303
Livet ska vara som för en fjäril - En sommardag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback