Paj

Barnen sitter klistrade framför Konungens återkomst och jag plockar fram kaffe och
nybakad, ungsvarm rabarberpaj med krämig vaniljsås.

Två myskvällar i rad, hur ska detta sluta.
Det är skönt att ha semester.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag säger som Marie:
It's so easy to say when I know that you're distant,
that I don't care about you at all
but as soon as you are near me there's a feeling that shouldn?t be,
it's there after all

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over and out för denna gång.
Hoppas vi ses på Gullholmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullholmen lever, du är ju där!
Upp med huvudet gumman. Jag har två sprukna äktenskap bakom mig. Bägge med en relativt smärtfri sorti. Det är alltid svårt att dela på sig. Att upptäcka att både passion och känslor sakta men säkert ebbar ut. Barnen de är de man tänker på i första hand, helt naturligt. Men..jag tror att det som du skrev i en av dina bloggar idag att det är bättre att ha en glad mamma och pappa som bor var för sig än att plötsligt märka att mamma och pappa inte tycker om varandra lika mycket längre, är bättre för allihopa. Barnen är inte dumma, de känner mycket mer än vad vi tror.
Man kanske kan tigga till sig en bit rabarberpaj och lite vaniljsås om man skulle hamna på Gullholmen innan det börjar snöa? Hör av dig och upp med hakan. Allt ordnar sig det vet jag, det svider rejält när man skrapar knäna mot asfalten och smärtan när man lägger handen på en nyss avslagen kokplatta skall vi bara inte prata om. Men vet du vad, det går över. Skrubbsåren läker, skinnet på handfaltorna kommer tillbaka och livet rullar vidare.
Godnatt och stor kram
pappa B

2007-07-15 @ 00:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback