Vädret och böcker

Den enda fördelen med att det är ett så otroligt dåligt semesterväder i år
är att det finns tid till att läsa böcker.
Jag kan sitta inne och kura upp mig i ena hörnet på soffan försvinna in i bokens värld. Inget dåligt samvete för att jag kanske borde vara ute eller ligga på stranden och njuta av värmen.
Jag är ju
periodare.

Just nu läser jag 'Pesten' av Albert Camus.
Den är väl sådär. Jag föredrar nog kriminalare för tillfället.
Hur som helst är Pesten en sådan där bok som man nog borde ha läst
och snart har jag gjort det.

Innan Pesten läste jag 'Stad av glas' som är den första delen i Paul Austers New York triologi.
Stad av glas var mycket mer i min smak.
Lite mystisk, inga klara svar och fantasin fick sig en utmaning.
Jag har lånat de två efterföljande delarna såklart och jag ser fram mot att läsa dem också.

Eftersom jag har skrivit så otroligt mycket om mina tankar och känslor det senaste
har jag helt och hållet glömt av att berätta vad som händer i det verkliga livet med barn
och annat såhär på sommaren.

Vi har ju som sagt varit på Gullholmen i en vecka och det var underbart skönt.
Men det har ju såklart hänt saker efter också.

Vi har såklart varit och spanat i lite olika muséer (en perfekt sysselsättning i regn och rusk).
Sjöfartsmuseet och utställningen om Ostindiefararen är en självklarhet när man har barn
men även Röhsska med dess mystiska föremål från Tang-dynastin.
Kvar på agendan finns såklart Medicinhistoriska och Konstmuseet.

Pappa har precis kommit hem från sin cykelsemester och föreslog ett besök på stadens nöjesfält innan sommaren är slut och det är ju alltid kul.
Jag älskar att åka karuseller och bergodalbanor så det blir en heldag där nästa vecka.
 Som tur är har W fått mina karusellgener så att jag har någon att åka med.
Bubba och mannen blir snurriga lite för lätt och håller sig lite mer på marken.

Om kvällarna är det brädspel, kortspel och film som gäller.
Och såklart böcker. Även barnen läser på löpande band nämligen.
För dem är det faktaböcker, fantasy och Ensamma Vargen som gäller.

Den sista veckan på min semester ska jag, mamma och barnen åka ner till Skåne
och hälsa på min storebror och hans familj i några dagar och efter hemkomsten är det dansläger som gäller för mig och W.
Det ska bli jättekul med läger.
Förra året var det grymt roligt, lärorikt och utmattande så jag ser verkligen fram mot
detta årets upplaga.

Imorgon är det söndag och på söndagar är det salsa på liseberg som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback