Visa ord

Ibland blir jag förundrad av hur mina barn kan kläcka ur sig visdomar.

Ta till exempel Bubba idag när vi var ute och promenerade.
Jag frågade vad han tyckte om att jag ska flytta och hur han tror att det kommer att bli i framtiden.
Han svarade att det blir nog bra (och här kommer det visa) och att han tycker att det är bättre att båda föräldrarna är lyckliga och för att vara det behöver dom inte bo ihop.

Nu har jag förresten läst ut Pesten.
Jag började på och läste även ut Vålnader, den andra delen av trilogin.
Vålnader var betydligt bättre även om jag listade ut plotten hyfsat tidigt.
Den sista delen Det låsta rummet har jag såklart redan börjat på och läser nog ut imorgon om det inte blir strålande solsken förstås.

Ikväll har jag och barnen tittat på
Sällskapsresan.
Den när de är på Kanarieöarna ni vet.
Båda jag och barnen skrattade åt alla dåliga skämt och en hel del annat också.
Bärra hem Berra... hi, hi, hi.

Mannen är och ölar med några polare ikväll, hoppas han har kul, och kommer nog hem rätt så sent och antagligen ganska slirig också.

Nu ska jag natta barn.
Eller i alla fall ligga och prata strunt med W en stund innan han somnar.
Vi brukar göra det och det tycker jag är mysigt.
Lite mysprat med Sam blir det också såklart.

Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Olyckliga mamman

Vad skönt det låter att ni är goda vänner och tar det hela med fattning. Två mogna människor som förmår hantera ett oundvikligt faktum. Kan bara gratulera era visa barn till att ha så kloka föräldrar. Jag är övertygad om att du kommer att få det bra med ditt nya liv om du är övertygad om ditt beslut i ditt hjärta.
Har du läst Pesten får du förresten ta itu med Främlingen, om du inte gjort det redan :-)

2007-07-29 @ 17:17:14
Postat av: pappa B

Hej vännen!
Ser att du rör dig som ett flöte på ett abborrgrund. Upp och ner. Men...handen på hjärtat vännen. VAd är det du vill med ditt liv? Nu tycker jag att du tar tag i det här på en gång och inte går fram som en plogbil i norrland och skjuter allt framför dig. Mannen vill ha dig, du vill inte ha mannen. Du vill ha en annan, men vet inte om han vill ha dig? Är det så?
Skall du flytta eller inte, att bli singel som 32-åring är inte all så märkvärdigt och komplicerat. JAg är säker på att det är massor av 32-åringar som plötsligt, av egen eller andras val, blivit singlar.
Ryck upp dig nu, spotta i nävarna och bjud upp till dans. Livet är ju en dans, även om den inte alltid går i dur.
Jag håller på dig, det vet du

2007-07-29 @ 23:06:49
Postat av: rumbaqueen

Pappsen - Du har förstått det hela alldeles korrekt. Jag ska flytta, om 5 veckor ungefär. Jag vet att jag fixar det, och jag har bestämt mig.
Skönt att jag har dig och dina kloka ord.
Och vad jag vill med mitt liv?
Jo, jag vill bli lycklig igen, lycklig varje dag.

2007-07-30 @ 10:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback