Sommarlov

Nu är det äntligen sommarlov för barnen.
Sam ska i och för sig vara på fritids en vecka till men sen blir det tre veckor hos farmor och farfar, en vecka på Gullholmen, några dagar i skåne och resten hemma i stan.

Denna avslutningen klarade jag mig utan att börja gråta.
Det är något med just avslutningar och alla sommarsånger och glada barn
som gör att mina tårar börjar rinna lite. Det har varit så ända sen jag gick i sjunde klass och det verkar inte gå över. Detta året stod dock min pappa och bror bredvid och fjantade sig så det var väl därför tårtrenden bröts.

I helgen blir jag helt själv.
Mannen ska med W och spela fotbollscup i dagarna tre och Sam ska till farföräldrarna.
Det ska bli riktigt skönt att bara rå om sig själv och förhoppningsvis vara lite utvilad på måndagsmorgonen. Det är alldeles för mycket att göra på jobbet nu och även om det är roligt med sommar på jobbet så behöver man lite lugn ibland.

image282

Nu är det bara fyra veckor kvar tills semestern.
Jag längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback