Är det rätt att lämna ifred?

Jag svarar bara ok, eller skriver.
Vet inte vad mer jag ska svara.

Bett om ursäkt har jag redan gjort.
Flera gånger, och jag tvivlar på om det hjälper att säga det igen.

Det blev visst en natt till.
Bäst att ställa in sig på att det kan bli en massa mer.
Då kanske jag slipper att känna hugget i bröstet när luren piper.

Egentligen vill jag ringa upp, eller skriva världens längsta sms, och förklara hur ont det gör.
Hur mycket jag saknar hans närhet, hans röst, hans andetag.
Men jag låter bli.
Tänker att det kanske är bäst så, att lämna ifred.
Men tänk om det är helt fel att lämna ifred.
Om det är precis det jag inte ska göra.

Håller tummarna och hoppas att imorgon blir allt som vanligt.
Eller att han helt plötsligt ska klampa in här i lägenheten, krypa ner bredvid mig i sängen,
krama om mig och säga att allt är okej.

Kan ingen tala om för mig vad jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hålla tyst och lämna ifred är sällan en bra strategi, enligt min erfarenhet. Även om det oftast är det som KÄNNS bäst av diverse anledningar (man vill låta någon "tänka färdigt" o.s.v.). Kruxet är bara att om man vill vara en del av någons liv, så MÅSTE man till viss del "tränga sig på" (och "låta sig bli påträngd", för den delen, vilket är ÄNNU svårare), annars lever man bara bredvid varandra, inte med varandra.

Jag tänker också på det som en klok man i min närhet sa för ett tag sedan: "Krut i sig är inte farligt. Tänder du eld på lite krut som ligger på marken så pyser det bara lite. Det är när du stänger in krutet i en behållare som det blir livsfarligt."

2007-11-08 @ 13:15:11
Postat av: Andreas

Kan inget säga eller göra, bara önska att du ska få ha det så otroligt gott i livet. Vill att rumbaqueen ska få bli glad igen.

http://www.utbildning-co.se/sv/peppa/peppa.asp

Andreas

Postat av: rumbaqueen

Det visade sig att prata var helt rätt.
Nu är det löst och vi båda lärde oss en läxa.

2007-11-09 @ 08:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback