Härliga måndag

Vilken underbar dag det är idag.

Solen skiner (och värmer faktiskt fortfarande), -2 grader och vindstilla.
Det kan inte bli mycket bättre i november.

I lördags var jag i Helsingborg och tävlade.
Det gick väl sådär, vi kom 4a.
Jag är inte riktigt nöjd med min prestation, lite väl många småfel blev det.
Men, men, bättre lycka den 24 november.
Då är det Hallsberg som gäller.

Bubba hängde med Anima när jag var borta.
De täckte båten, fikade med hans föräldrar och träffade lilla vovven.
Sen var de en sväng hos Smilet och Volvox, fikade och klappade hundar och katter.
Enligt Bubba hade det varit en bra och rätt så rolig dag
(bara lite tråkig eftersom det tog tid med båten).
Anima var däremot helt slutkörd.
Barn kan tjata hål i huvudet på en med sina frågor och är man inte van 
kan det bli lite väl påfrestande efter ett tag.
Jag är hur som helst glad och evigt tacksam att han hade lust att hjälpa mig att titta till dem.
 Och jag tror att det är bra att han och barnen får vara själva, utan mig, för att lära känna varandra.

I söndags var det ju som bekant Fars dag och pappa kom över till oss på en liten fika.
Bulle och prinsesstårta, mumsfilibabba
Nu har Anima träffat min pappa också.
Nu är det bara Sveppe och mormor kvar att tjingsa på.

Denna veckan är vi barnfria.
Jag saknar dem redan även om jag villigt kan erkänna att det ska bli skönt att slippa
stressa hem efter jobbet för att fixa mat och annat.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur gick det för resten av klubben i Helsingborg? Några sensationer? Jag börjar onekligen sakna hela gänget ordentligt nu... :) Har inte hittat någon resultatlista på nätet heller - vet du om det finns nån sån, så får du gärna lägga ut länken här.

2007-11-12 @ 16:19:39
Postat av: rumbaqueen

Nix, inga sensationer. En massa ryska par var det där och då har man ju inte en suck.
Resultaten går nog att hitta på 'GEDs' hemsida eller på 'danssport idag'.
Det är bara att börja dansa igen. Du får tjata lite på sambon ;)

2007-11-13 @ 07:01:40
Postat av: Ida

Fel. Jag får tjata MYCKET på sambon. Och jag lär inte få nåt för det. Han tog exakt SJU salsasteg häromveckan, efter typ en flaska vin och flera timmars tjat/demonstrerande, sen tittade han surt på mig och sa "nu räcker det"... *suuuck* Fatta hur kär jag är, som ändå fortsätter vara ihop med honom? :D

2007-11-15 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback