Piratpengar

Har ni smakat på piratpengar?

Det är mitt absoluta favoritgodis.
Skulle jag vara tvungen att välja en endaste sort att äta resten av livet
skulle det vara just piratpengar.
Salta och precis lagom stora.
Mumsfilibaba...

Var och hämtade resten av gardinerna i onsdags.
Julgardiner till köket och barnens rum var det.
Funderar på om jag ska julpynta lite på söndag.
Fast det är kanske lite tidigt.
Men jag längtar så efter julen.
Efter mysig belysning, knäck, julgran, mammas sill, tomtar, glögg och julskinka.
Detta året blir det tyvärr plastgran.
Vardagsrummet är för litet för att hysa en äkta gran.

Nästa helg ska jag och brorsan åka till
Bergen.
Jag är jättesugen.
Satt och kollade på bilder ifrån hamnen där och herrejösses vad vackert.
image357

Sen så gillar jag att bila i Norge.
Alla dessa underbara smala vägar bland fjäll, dalar och fjordar.
Synd att inte Anima ska med, det skulle varit roligt att få vara bland allt det vackra med honom.
Men det får bli en annan gång, jag lär ju åka till Norge igen.
Jag var ju för böveln Norsk medborgare i början av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Piratpengarna är med på topplistan. Hög lakritsfaktor och som du skriver "Salta och precis lagom stora".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback