Slut

I-gårkväll när jag kom hem var jag helt knäckt.
Helt slut.

Jag hade jobbat över till 19.30 och sedan var det styrelsemöte på dansklubben så jag var
inte hemma förens vid 21-tiden.
Slarvat med maten hade jag gjort också.
Bara frukost, kaffe och lite frukt under hela dagen.

Gjorde en snabb omelett, plickade lite på datorn och kollade en snabbis på dumburken
innan jag insåg att det inte var någon idé att försöka vara vaken längre.
Jag försökte hålla ögonen öppna så att jag skulle hinna kramas lite med Anima
innan jag somnade men ibland så går det bara inte.
Jag hann inte mer än lägga mig ner innan jag sussade gott.
Märkte inte ens när han kröp ner i sängen så trött var jag.

Nu har vi i alla fall barnen denna veckan.
Det är skönt att ha med dem i vardagen.

Jag har tur som har hittat en sådan kanonkille som Anima.
Han håller koll på, fixar mat till och ser till att barnen kommer i säng dagar som igår.
Det betyder oerhört mycket för mig att han finns där, ställer upp när jag frågar
 och underlättar för mig när det kör ihop sig med övertid, möten och barn.

En riktig kanonkille är det.
Vilken tur jag hade att han blev kär i just mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback