Suget

Det här korkade suget har satt sina naglar i mig.

Det är inte ett sug efter nikotin, semester eller glass utan det är ett
sug efter att ha en egen liten baby igen.
Det är inte roligt att vara sugen och vilja när man inte har något att säga till om själv.
Det är bara att vänta, hoppas och försöka att inte tänka på det.

Anima frågade igår om jag trodde att han skulle bli en bra pappa.
Det tror jag.
En riktigt myspappa som är engagerad och alltid kommer att finnas där och ställa upp.

Jag vet att det är snabbt marcherat om vi skulle skaffa barn nu men va f-n,
vill man så vill man, och man lever bara en gång.
Varför vänta?
Men som sagt, det är inte jag som måste bestämma mig.
Det är han.

Nu ska jag sluta tänka på det annars blir jag bara deppad för att jag inte får.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Nää nu får det fan vara nog. Jag drar i bromsen. För när det gäller bebisar har jag veto. Så inga bebisar på ett tag. OK?

Postat av: rumbaqueen

Okidoki.
Jag tror inte du behöver oroa dig.
Det är som sagt inte jag som bestämmer.

2007-11-03 @ 12:41:31
Postat av: Andreas

Har inget veto, eller alls med saken att göra, men vänta du minst hela karensåret innan du ens funderar på babiesar. Uttrycket "man lever bara en gång" är väldigt sant, men det används just nu ofta precis som du gjorde ovan. Som motiv att kasta sig in i halvtokiga/tokiga saker utan att reflektera över om det är bra eller eventuella konsekvenser. Inte så konstigt för det är precis det synsättet media matar oss med. Hoppas att din längtan och vilja inte besegrar förståndet... fårlåt om det jag skrivit inte var det du ville höra. Men att bry sig och vara snäll är inte alltid samma som att hålla med. Ha de gött! Andreas

2007-11-03 @ 17:39:42
Postat av: rumbaqueen

Du är en vis man du Andreas.

2007-11-03 @ 17:51:36
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback